Om föreningen

IMG_3363Att bo i en bostadsrätt innebär att vi ingår i en gemenskap av människor med samma intresse för sitt boende. Tillsammans äger och förvaltar vi husen och marken där vi bor och tillsammans gör vi vårt boende ännu mer trivsamt.

Området

I Johannelunds Trädgårdsstad finns restauranger, kiosk, en skönhetssalong samt ett gym. Områdets läge invid Johannelundstoppen erbjuder även anordningar för fritidsaktiviteter såsom en basketplan, storlekplats och en pulkabacke. På Rabattvägen finns Pysslingens förskola för barngrupperna 1-3 år och 3-5 år. Närheten till Mälaren och Grimstafältet innebär att det finns gott om idrottsanläggningar, härliga promenadvägar och 2 motionsspår samt friluftsbad.

Infrastrukturen är väl utbyggd i området med närhet till buss och tunnelbanestationerna Johannelund och Hässelby gård. Det tar bara ca 30 minuter in till Stockholms Central med tunnelbana. Nya Vällingby City ligger omkring 2,5 km bort och Vinsta centrum med Coop finns på gångavstånd.

Du kommer enklast i kontakt med styrelsen via e-post: info[at]brftradgarden.nu.

Gå in på hemsidan då och då för att uppdatera dig med vad som händer i vår förening!